Monday, December 13, 2010

Bila Mereka Tiada

Sunyi plak asenya bila budak2 a.k.a adik2 aku xda .:Nina, Baby, Ajad, Bida:.

Sebabnya dey all ikut kaklong p Kedah. Excited la nak naik atas sebab syok jalan2.lgpon ni kan musim cuti sek. Besides, kaklong kan baru kawen, so tujuan utama naik atas sebab nak tolong dia wat kije umah la.hahaha!

Actually, bila budak2 ni ada aku la yg rajen bising kat depa, bebel suh wat e2 ini..haha

Bila difikir2kan, ada juga kebaikan & keburukan bila depa ada n xda. haha. akak yg jahat... Ni list2 yang aku pk kan :

  1. Diaorg ni ske wat sepah umah esp bida n ajad smp ak xlarat nak kemas..last2, lantakla.tngu nina yg kemas kan je.haha
  2. Yang rajen masak kat umah 2 ada lah si baby. kiranya da lepas la nak kawen.haha.so, bile aku malas nak masak, salu suh dia jaa.tapi bile dia xda ni, aku la yg kena masak.harapkan si atiqa 2 memg pemalas sungguh ok.
  3. Yang rajen kemas umah plak si Nina. dia memg terrer la bab ni, n aku  telah menyerahkan sgla tugas mengemas ni kat dia.kira da boley harapla. Aku sbgai mandor tukg perati  ja ok.
  4. Rumah menjadi aman sebab aku xpyh  nak bising2 kat sape2 kecuali Atiqa yg pemalas gilerrr tu je.so, xperlu la aku nak pot pet pot pet kan. lalalala...
  5. Ini lah can nak makan sedap2 sebab hny ada aku,ibu n kakti ja...
Pendek kata, bila depa xda ni aku la yg kena wat semuanya..aiyaa (aku dlm mood malas). So, xsbr nak tngu they all balik la supaya suma kije2 umah ni boley diuruskan oleh mereka plak ye...kwang3x

T_T

No comments: