Thursday, November 11, 2010

KPLI vs PTD

Bila dapat taw yg aku dapat utk MTEST KPLI, ati berasa sungguh gembira. ALHAMDULILLAH. tapi pada masa yg sama aku berada dalam dilema sebab dapat utk exam PTD jgk..alahai.....nak pilih yg mana se ni.n aku pon aku nak p dua2. Bukan aku sorg, tapi memg ramai membe2 aku yg len pon dapat dua2 jgk. Thus, we need to choose which one is the best for us!

Yelah, ni 1st time dapat p exam ptd.mestila rasa teruja..excited kot! utk kpli plak, 2nd time. dulu xlepas utk intervew.haha.

lgpon memg aku tertngu2 utk kpli jgk...berminat jadi cikgu? yelaa...lgpon arwah tokbah cikgu jgk and arwah aki (ayah tokbah) plak kerja nazir sekolah..kira berkaitan ngan cikgu jgk la kan..hehe :p.

Lgpon minat aku ni disokg sepenuhnya oleh cintahatiku, dia pon bg support jadi cikgu :) sebabnya, katanya sesuai la utk org perempuan yg ingnkan kerjaya. kerja pon separuh hari..ada masa tuk family =), xdala balik petg sgt. *except kalaw ada kerja*

Meanwhile, PTD pon besh jgk.gaji pon masyuk.haha

Tapi bila difikir2kan, peluang utk mendapat PTD 2 sgtla susah. bak kata kwn aku, PTD = Peserta Tak Dilulusankan. hahaha. memg pon..bukan clg2 org bleh dapat.bukannya aku mempertikaikan kebolehan sendiri, tapi i'm being realistic here. In fact, aku ase mcm boleh dpt ja *cewah!xbleh blah.over cnfident!haha* .

Namun setelah di fikir2kan apa yg terbaik, akhirnya aku memilih mtest. walaupun peluang 2 50-50, at least aku rasa masih ada harapan jgk utk dapat interview (insyaALLAH).Besides, maybe ia nya x sesukar exam PTD kan.. :)

Sekarang ni pon da hari khamis..exam plak hari sabtu! waaa...xlama dah!memg rasa cuak jgkla. OKla..nak kena smbg study laa..

Tapi I hope for the best..Semoga ALLAH permudahkan urusanku. Amin... :)

Till the next entry ya.... .>.<

No comments: